Optimální délka blogového článku
Jak je známo, dnešní doba je uspěchaná a lidé neradi čtou, zvláště pak na internetu. Předhoďte jim dlouhý text se sáhodlouhými odstavci a oni jen zakroutí očima, vzdají to a jdou dál.
Při psaná článků pamatujte, i kdyby byl váš projev sebelepší, tak ne každý se odhodlá do článku vůbec pustit. Pamatujte: Méně, znamená více!
Stimulujte oko čtenářovo
Ovšem pozor, ve svých textech nemusíte nutně škrtat! Stačí trochu upravit jeho vizuální stránku. Pokud jsou vaše články ve formě jedné, sáhodlouhé nudle textu, čtěte teď pozorně. V první řadě používejte odstavce. To je naprostý základ, elementární věc, bez které se neobejdete. U delších textů rovněž využijte podnadpisy, aby se v něm čtenář dobře orientoval.
Nejlepší volbou pro zlepšení vizuální přívětivosti jsou samozřejmě obrázky. Stačí obyčejné ilustrační fotky. Existuje velké množství fotobank, které jsou zdarma, tak toho náležitě využijte. Jejich seznamu najdete např. na petr.vaclavek.com či blog.stencek.com . I různé grafy a infografiky jsou zajímavé, tak se jich nebojte využít. O možnostech, jak svůj článek obohatit jsem již psal.
Stačí málo a váš text je ihned o něco přívětivější a čtivější.
Optimální délka neexistuje
Nadpis článku je hrozner lhář, protože nic jako optimální délka článku neexistuje. Máte schopnost napsat tisíc slov a udržet si přitom čtenářovu pozornost od začátku do konce? Tak prosím, tvořte tisícové články. Většina blogerů, ale něco takového nedokáže. Pište pouze to podstatné a své články zbytečně neroztahujte. Nejste ve škole, kde vám jde o znaky.
Malá ukázka: na následujícím grafu [1] uvidíte analýzu sta nejlepších blogů na Technorati.com(agregátoru blogů) a délky jejich článků.
Články mezi 100-500 slovy jasně vedou a všechno ostatní už je spíše minorita. Limit pěti set slov (cca 3 tisíce znaků) byste měli překračovat jen výjimečně a pokud jste si jisti tím, co děláte. Na druhou stranu pokud napíšete sto slov a nevíte jak dál, měli byste zvážit, zda je dané téma pro článek dostatečně obsáhlé. Na krátké myšlenky tu máme sociální sítě.
Ovšem pozor, důležité také je o čem píšete. Následující graf [2] ukazuje průměrnou délku článků u jednotlivých oborů.
Osobní rozvoj co se týče délky jasně vede. A je to logické, u každého zaměření blogu s píší jiné typy článků. Složitější věci potřebují delší formu.
Dejte na své čtenářstvo
Každému vyhovuje něco jiného a nikdy se nemůžete zavděčit všem, tak to ani nezkoušejte. Délku svých článku udržujte v mezích, která se vám zdá nejlepší. Nebo co tahle ze zeptat přímo svých čtenářů, co jim přijde nejlepší a připravit takovou malou anketu?
Určitě tím nic nezkazíte a získáte zajímavé informace o své čtenářské základně.